НОВИНИ
Суспільство

Головна
НОВИНИ
Суспільство
13

червня 2012
11:07:53


·



«Нове» комунальне підприємство Черкас очолив «професійний ліквідатор» Валерій Макеєв



     Валерій Макеєв – новопризначений в.о. директора новоствореного комунального підприємства «Центр адміністрування та моніторингу Черкаської міської ради». НародUA запитав у пана Валерія, навіщо створене це підприємство і чому раптом нікому не відомий «комбінат громадського харчування» став центром адміністрування та моніторингу. Як виявилося, Валерій Макеєв створив такий собі «спецназ» для наповнення міського бюджету десятками мільйонів гривень. Так, уже в 2012 році пан Макеєв планує залучити в бюджет як мінімум 60 мільйонів гривень.
 
        Взагалі Валерій Макеєв – людина неординарна й дуже різнопланова. Як розповів професійний юрист НародUA, він закінчив «три з половиною» вищих навчальних заклади і має технічну, юридичну та філологічну освіти.
Крім того, Валерій Макеєв навчався музиці. Він пише тексти та музику для пісень і навіть сам їх виконує. І це ще не все. Валерій Макеєв – письменник. Пише вірші й прозу. Втім, про всі ці таланти - іншим разом.
 
         Наразі ми спілкуємося з Валерієм Макеєвим про речі бюджетні – з кого і яким чином можна «вибити» для міста сотні мільйонів гривень.
 
         Народ UA  уже писав про те, що вчора, 11 червня, Валерія Макеєва представив журналістам керуючий справами Черкаського міськвиконкому Микола Кудрявцев. Пан Микола, щоб відкинути звинувачення в створенні ще одного комунального підприємства, наголосив, що КП не створюється, а саме «реорганізується». Тож про це та інші питання й говорив НародUA з Валерієм Макеєвим.
 
        Своїм учителем у сфері юриспруденції Валерій Макеєв називає відомого юриста і політика, колишнього віце-спікера й співавтора Конституції України Віктора Мусіяку. Під керівництвом пана Мусіяки Валерій Макеєв 10 років тому захистив монографію про інвестиційну діяльність в сфері права.
 
       - Я за родом правової діяльності – професійний ліквідатор. Справи про банкрутство, виконавче провадження… Такі важкі справи. Це дуже серйозна і потужна ніша.
 
       - Чому саме зараз створюється чи реорганізується ваше КП?
 
       - Виникає щось, що має попит. Чи є в нас попит на нормальні дороги?
 
       - Завжди є.
 
       - Є попит. Так само відома інформація, що місто взяло в минулому році кредит на 60 млн грн на будівництво доріг. А кредит – це те, що повертається з відсотками. Треба платити за нього. Знову скандали навколо доріг. Побудували при дощі і так далі, все зруйнувалося… Справа в тому, що мені було доручено ліквідувати одне з таких комунальних підприємств – «комбінат громадського харчування». І коли я в нього, як кажуть, заліз з потрохами, то раптом знайшлося півтора гектара землі, про які в місті ніхто не знав. Цю землю використовують, але ніхто за неї не платить. А потім я почав аналізувати це міському голові і кажу: «А навіщо ви брали кредит?»
 
       А як же можна не брати кредит? Я почав розбиратися з законодавством і побачив, що є всі законодавчі підстави, щоб місто мало не тільки 60 мільйонів на дороги, а, за попередніми розрахунками, - більше 100 мільйонів на них. Просто не існувало механізму залучення таких коштів. З’ясувалося, що в міста вже десь п’ять років існувала можливість будувати дороги за рахунок фонду створення інженерно-транспортної інфраструктури. Кожен забудовник на підставі статті 40 закону про містобудівну діяльність повинен був сплачувати до 4 % вартості будівництва при будівництві житлової забудови і до 10 % при будівництві комерційної забудови. Хоча я підрахував, що насправді платило 1-2 %, максимум 5 % тих, хто повинен був платити. Можливостей не платити було дуже багато, і наша слов’янська душа дуже щиро це використовувала. Є норма закону прямої дії, тобто повинні платити всі, хто будується. За виключенням деяких пунктів, як от при будівництві будинку для інвалідів, сарайчика для себе і так далі. А якщо, наприклад, будується багатоповерховий будинок із рестораном на першому поверсі, то за перший поверх платиться 10 %, за інші – 4 %. Механізму моніторингу того, хто і що платить, фактично не існувало. Був єдиний варіант, коли забудовники зверталися до виконкому і казали: «Дайте нам містобудівні умови». Там було вказано, де і що можна будувати. У нас є два основних випадки ухиляння від сплати цього платежу в міський бюджет. Тут є ще один пікантний момент. Це не податок. Такий платіж здійснюється на підставі договору.
       Тобто якщо вам дали містобудівні умови з тим, щоб ви уклали договір, але ви його не уклали, то спонукати укласти договір можна тільки через суд. Але що робить суд? У фіналі судового рішення є виконавче провадження. І що далі? Як державний виконавець повинен спонукати людину, яка ухиляється від укладання договору, до того, щоб її укласти?
Дуже багато випадків, коли в нас роблять якісь реконструкції без проектів і дозволів. Коли ми почали моніторити, то побачили, що практично 30 % забудов – те, що називається «самочинне будівництво».
       Із цим комбінатом громадського харчування ми стикнулися з такою ситуацією: суб’єкт господарювання користується земельною ділянкою, підписав договір, пообіцяв укласти договір з міською владою, а потім каже: «Я не буду його укладати».
 
      - Скільки міський бюджет втрачав на цьому?
 
       - Це підрахувати може будь-яка особа. Направити запит до наших статистичних служб: скільки вводилося житла за останні п’ять років. Тобто ця норма закону про відрахування у фонд діє з 2007 року. Я нарахував більше ста мільйонів тільки за півтора року. Це – без самочинного будівництва. Самочинне будівництво може збільшити надходження вдвічі. Раніше була можливість, так би мовити, «узаконювати» будівництво через суд. Якщо ви, наприклад, зробили перепланування квартири. Якщо у вас менше 300 квадратних метрів квартира, то ви як фізична особа потрапляєте в ті винятки і нічого місту не повинні платити. Пощастило. Але передати в спадок дітям, продати чи подарувати квартиру ви не зможете. Без корупційної складової. Через БТІ. З 1 січня 2013 року будуть різні організації такого типу, зокрема й приватні. До вас прийде технік і скаже, що ви заділи «несучу» стіну і може статися те, що було в Луцьку. Відомий тариф – 1 тисяча доларів. І вам записують, що ніякого перепланування не було. Але тоді питання – що далі будуть робити ті, хто отримує квартиру? Ще в нас можна було «узаконювати» ці «перепланування» через суд. Ідете в суд і пишете, що ви придбали квартиру, купили цеглу та інші матеріали і побудували в ній таке чи таке. 10 років суди «бавилися». І інколи це не робилося в нашій «безкорупційній» державі безкоштовно. Судді називали 376 статтю Цивільного кодексу. Якщо побудоване вами, значить воно – ваше.
        Але ситуація різко змінилася з 30 березня цього року. Нарешті знайшлася людина, яка протерла очі і сказала: «А король то – голий». Адже Цивільний кодекс такого права не надає. Якщо ви щось побудували, то ви є власником тої цегли і цементу, але для того, щоб це використовувати, його потрібно ввести в експлуатацію. Це постанова № 6 пленуму Вищого спеціалізованого суду України з кримінальних та цивільних справ від 30 березня 2012 року. Усі попередні рішення судів про «узаконення» самочинних будівництв можна скасувати. І скасовуються вони зараз пачками. І прокуратурою, коли це потрібно. І будь-яка зацікавлена особа може опротестувати це – навіть сусід по квартирі.
 
 
 
       І це може викликати справжній жах. Узаконення через суд є незаконним, а, значить, ті люди, які розраховували на таке «узаконення» чи вже «узаконили», сьогодні повинні обов’язково вводити ці об’єкти в експлуатацію. А для введення в експлуатацію, за законами до 2010 року, потрібно було дістати величезну кількість погоджень і довідок. І це робити було дуже важко. У 2010 році з’явилася постанова по Державній архітектурній інспекції, яка спрощує процедуру введення в експлуатацію при перебудовах та реконструкціях квартир і будинків до 300 метрів квадратних, і діє до кінця 2012 року. У постанові № 6 пленуму Вищого спеціалізованого суду України з кримінальних та цивільних справ від 30 березня 2012 року чітко визначено, що на те, що самочинно побудовано і не введено в експлуатацію у встановленому законом порядку, не існує права власності. Якщо не існує права власності, то не має права володіти, користуватися та розпоряджатися. Розпоряджатися – це продавати, завіщати, дарувати, передавати в оренду і так далі. І навіть експлуатувати такі об’єкти неможливо. Тобто всі укладені договори про електро-, газо- та теплопостачання є нікчемними, тобто такими, які укладені з прямим порушенням закону. Це передусім у Черкасах стосується середньої ланки господарювання – ресторани, склади, офісні приміщення… Дуже багато таких об’єктів. Купили приміщення, добудували, зробили реконструкцію чи перебудову, «наростили», потім це все нібито «узаконили» через суд і все. Експлуатують, як хочуть. Є 215 стаття Цивільного кодексу, у відповідності до якої такі правочини є нікчемними.
 
       - Але сьогодні ці всі заклади повноцінно працюють, продаються, купуються і так далі. Тобто ці всі договори можна визнавати незаконними і закривати заклади?
 
       -  Закривати – це вже крайні заходи. Наше завдання – щоб усі ці заклади експлуатувалися у відповідність до закону. Тобто вони повинні бути введені в експлуатацію. Наша функція – визначити, як використовується земля, де знаходяться ці заклади. Чи за цільовим призначенням і так далі. Щоб усе відповідало Генеральному плану міста. Введення в експлуатацію об’єктів не може бути без участі органу місцевого самоврядування, тобто Черкаської міської ради. Тому що 90-95 % земель в місті є власністю територіальної громади. Будівлі мають перевірятися Державною інспекцією з архітектурно-будівельного контролю. Вона вводить будівлі в експлуатацію. Але обов’язковою умовою введення в експлуатацію є належне землекористування. Ми наполягаємо, щоб нас без нас не женили. Тому що спеціалісти й уповноважені щодо землекористування знаходяться саме в міській раді. Міська рада може уповноважити когось досліджувати це питання, наприклад, наше комунальне підприємство. Якщо нема, грубо кажучи, печатки інспекції з архітектурно-будівельного контролю про те, що будівля введена в експлуатацію, то будівля вважається такою, що будується. У відповідності до статті 40 закону про містобудування, всі, хто будується, мають укладати з містом договори і платити в міський бюджет 4 % (для житлового будівництва) чи 10 % (для комерційного) від вартості будівництва. Якщо міський бюджет отримає ці кошти, то без будь-якого кредиту ми побудуємо нормальні дороги в Черкасах.
 
        - Чому саме зараз створюється це комунальне підприємство?
 
      - Не буду лукавити. Коли я почав усім цим займатися, то запропонував його створити.
 
        - Тобто це ваша ініціатива?
 
        - Так. Я ніколи не працював у міськвиконкомі. Потрібно було, що хтось збоку зайшов, подивився і сказав: «А король то голий». Я подав свої пропозиції і вони тривалий час розглядалися і погоджувалося. Міський голова Черкас і його перший заступник чітко зрозуміли проблему самочинного будівництва і те, що нам є тут над чим працювати.
 
       - На які прибутки підприємства ви розраховуєте в 2012 році?
 
      - Це не будуть прибутки підприємства. Це має бути окрема бюджетна програма. Підприємство не буде збирати кошти на свій рахунок. Підприємство буде діяти за дорученням міської ради. І кошти, які будуть надходити від цього цільового фонду, будуть іти до міської ради. Інше питання – видатки на підприємство. Це – праця юристів, утримання самого закладу… Це ми ще не допрацювали. Але це фінансування буде виключно за рахунок того, що буде отримувати місто додатково понад те, що не очікувало отримати до роботи цього підприємства.
 
       - Чому підприємство реорганізується з комбінату громадського харчування, а не створюється нове?
 
(Показує статут. Каже – в єдиному екземплярі)
 
      - Коли я почав розбиратися з тим, що мені дали ліквідувати… Цей комбінат був створений на конференції трудового колективу в 1992 році на підставі закону по підприємства Української РСР. А ліквідувати щось – це значні кошти. А враховуючи те, що я його втягнув в судові процеси, від яких місто має отримати пару мільйонів... Якщо немає активів, то завжди знайдуться нематеріальні приводи. І земельна ділянка, і будівля… Але це все розтягнеться на тривалий час. Тому я запропонував не ліквідовувати, а реорганізувати. Враховуючи, що в цього підприємства і статуту ніколи не було. Ми визначаємося з повноваженнями. Окрім того, що я говорив, зараз ми беремо з міськвиконкому всі справи по банкрутству, виконавче провадження яких триває понад 6 місяців.
 
       - Чому для цього потрібне комунальне підприємство? Чому вас не взяли в якийсь департамент міськвиконкому?
 
      - Я стикаюся з виконкомом і переконаний, що це там не спрацює. Можна пожартувати, що «чиновники живуть самі для себе».
 
       - Може, їх розпустити всіх?
 
      - Ні, в державній службі має бути по мінімуму креативу. Там повинно все працювати на злагоджених рейках. Але іноді, на мою думку, потрібно робити добудови, бо всередині це не буде працювати. Я б порівняв це з спецназом. Те, що робить піхота – це дуже корисна річ, але маленькі групки з трьох чоловік можуть зробити на фронті дуже важливі речі. Нам передали список десь 80 боржників із 22 мільйонами боргу і на вечір ми вже сказали, що половину з них знаходяться або на стадії припинення діяльності, або банкрутства. Щодо першого ж у списку було ще рік тому рішення суду. Підприємство – банкрут, і вже можна було давно передати вільну ділянку іншому в оренду.
 
      - Чому просто не уклали договір з вашою юридичною компанією на виконання певних послуг?
 
      - Укласти договір можна, але ніяка фірма не буде працювати просто так. Ми теж не будемо працювати просто так, але ми надаємо, я би сказав так, кредит взаємної довіри. Ми починаємо працювати просто так. Ми поставили ціль – наповнення бюджету. Показали, звідки беруться гроші і як це зробити. Якщо робити це в міськвиконкомі… Вони керуються регламентом. Ми статут тільки погоджували з січня 2012 року по 6 червня. Уже місто втратило мільйонів 20. У міськвиконкомі нема спеціалістів з того ж банкрутства. Там повинні знаходитися, медичною термінологією, терапевти. А стоматологія, хірургія – це вже інші спеціалісти, інший рівень. Тому міськвиконком не буде займатися банкрутством чи виконавчим провадженням. У відділі судового супроводу міськвиконкому дуже багато справ. Розписано на тижні наперед, хто якою справою займається. Їм нема коли займатися важкими справами. Для цього потрібні групи мобільного реагування. Я маю надію, що нам це вдасться.
 
      - Чому саме комунальне підприємство?
 
      - Я не можу сказати, що саме це – вихід. Якби в департаменті створити відділ, чи міг би він працювати? Практично – ні. Тому що повинна бути в цих питаннях певна міра свободи дій. Для нас головним не має бути регламент. Там жодного кроку без якогось погодження не можна зробити. Бо відразу візьметься прокуратура... Нам же потрібно мінімум документів. Маємо статут, доручення, закон і діємо. У нас не співробітники, а – партнери. І для нас головне – закон. Ідемо в суд і доказуємо. Я назвав тільки один напрямок діяльності. Взагалі я нарахував десь 20 напрямків, де не займалося місто.
 

Підписатися
на стрічку



Коментарі (23)
  • Сторінки::
  • 1
  • 2
  • 3

Muhammed Emir Harun
31.05.18 | 16:07
We Facilitate Bank instruments SBLC for Lease and Purchase. Whether you are a new startup, medium or large establishment that needs a financial solution to fund/get your project off the ground or business looking for extra capital to expand your operation,our company renders credible and trusted bank guarantee provider who are willing to fund and give financing solutions that suits your specific business needs.

We help you secure and issue sblc and bank guarantee for your trade, projects and investment from top AA rated world Banks like HSBC, Barclays, Dutch Ing Bank, Llyods e.t.c because that is the best and safest strategy for our clients.e.t.c

DESCRIPTION OF INSTRUMENTS

1. Instrument: Funds backed Bank Guarantee(BG)

2. Currency : USD/EURO

3. Age of Issue: Fresh Cut

4. Term: One year and One day

5. Contract Amount: United State Dollars/Euros (Buyers Face Value)

6. Price : Buy:32%+1, Lease: 4%+2

7. Subsequent tranches: To be mutually agreed between both parties

8. Issuing Bank: Top RATED world banks like HSBC, Barclays, ING Dutch Bank, Llyods e.t.c

9. Delivery Term: Pre advise MT799 first. Followed By SWIFT MT760

10. Payment Term: MT799 & Settlement via MT103

11. Hard Copy: By Bank Bonded Courier


Interested Agents,Brokers, Investors and Individual proposing international project funding should contact us for directives.We will be glad to share our working procedures with you upon request.



Name: Muhammed Emir Harun

Contact Mail :info.financewizardltd@gmail.com

Skype: info.financewizardltd@gmail.com
Inthupa Mammam
15.02.18 | 13:22
Приветствую всех, Меня зовут миссис Интупа Маммам, я сегодня как самый счастливый человек во всем мире, и я сказал себе, что любой кредитор, который спасает мою семью от нашей плохой ситуации, я расскажу о названии всему миру и я очень рад сказать, что моя семья вернулась навсегда, потому что мне нужен был кредит в размере 200 000 долларов США, чтобы начать всю мою жизнь, поскольку я мать-одиночка с тремя детьми, и весь мир казался таким, каким он был навешивая на меня, пока я не встретил этого Бога, посланного кредитным кредитором, который изменил мою жизнь и моей семьей. Бог, опасающийся кредитора, г-жа SUSAN JAMES LOAN FIRML COMPANY, она была Спасителем-Богом, посланным для спасения моей семьи, и сначала я думал, что это будет невозможно, пока я не получу свой кредит в размере 200 000 долларов США на 5 февраля / 2018 год , я пригласил ее на вечеринку с семьей, которую она не отказалась, и я посоветую любому, кто действительно нуждается в кредите, связаться с г-жой СУСАН ДЖЕЙМС КРЕДИТ ФИНАМ КОМПАНИЙ. Email: susanjamesloanfirml07@gmail.com or susanjamesloanfirml07@outlook.com or Website: https://susanjamesloanfirm.wixsite.com/loan-officer
Mr.Rapheal
09.07.15 | 01:50
Увага запитів: Ми пропонуємо всі види кредитів за ставкою 3%, люб'язно
напишіть нам для отримання додаткової інформації про застосування сьогодні, якщо цікаво. Наші кредити
добре застраховані на максимальну безпеку, яка є нашим пріоритетом, і 100% законним,
і ми добре зареєстровані, E-mail: raphealjefferyfinance@gmail.com
ім'я:
Адреса:
Номер Телефону:
Необхідна кількість:
тривалість:
вік:
підлога:
Генеральний директор / E-mail: raphealjefferyfinance@gmail.com
З Повагою.
Сер. Rapheal
4661
13.06.12 | 16:50
ого, с этого и надо было начинать. Эх ЖАБА !
ого
13.06.12 | 16:18
Конечно давит, я, в отличие от ликвидатора, не альтруист. Частной юридической фирме примазаться под городскую \"крышу\", да на золотую жилу - самовольное строительство - воистину чудо чудное.
6686
13.06.12 | 15:36
ого,запрлата понятно, а остальное это Вы по себе мерите? То есть в такой ситуации Вы поступили бы именно так как написали, да? То есть Вас сейчас давит жаба "Эх, мне бы это место, ну уж тут бы я развернулся!"
ого
13.06.12 | 13:24
Просто получать деньги (уж зарплату точно), как вариант, заключить договор со своей же юрфирмой на платное юридическое обслуживание. Дальше будем посмотреть. Бездвоздмездно только Пятачок хвосты дарит.
4535
13.06.12 | 13:13
ого, а какая у Макеева личная и "немалая" заинтересованость, расскажи народу.
Только конкретику плиз а не воду в ступе.
ого
13.06.12 | 13:09
Слон, Азот и Богдан - частная собственность, тогда как этот Центр - коммунальная, финансируемая за счет территориального бюджета, т.е территориальной громады (да и не только налоги я имел в виду).Если бы у Макеева, и не только у него, не было бы личной заинтересованности, и не малой, - не было бы и Центра. А мониторить и администрировать - это прямая обязанность исполнительного комитета, за это там получают зарплату.
СЛон
13.06.12 | 12:11
не нужно путать коммерческую деятельность и бюджетное финансирование.... так можно сказать что горожане удерживаю и азот и богдан
Слон
13.06.12 | 12:10
это когда предприятия удерживались за счет горожан!? интересные у вас тут юристы)))
  • Сторінки::
  • 1
  • 2
  • 3



Додати коментар

Коментар:
Ім'я:

Введіть символи,
зображені на малюнку:



Інша інформація