|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
ЧЕРКАСЬКА МІСЬКА РАДА |
|
|
||||||||
|
|
|
Шістнадцята сесія |
|
|
|
||||||
|
|
|
РІШЕННЯ |
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
Від |
23.12.2021 |
№ |
16-37 |
|
|
|
|
|
||||
|
м.Черкаси |
|
|
|
|
|
|
|||||
< |
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
Про звернення Черкаської міської ради до Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України |
|
|
|
|
|
|||||||
> |
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
Керуючись статтею 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Черкаська міська рада
ВИРІШИЛА:
3. Контроль за виконанням рішення покласти на міського голову Анатолія Бондаренка та постійну комісію міської ради з питань бюджету та економічного розвитку (Георгій Гладкий).
|
||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
Секретар міської ради |
|
|
|
|
Юрій ТРЕНКІН |
Верховна Рада України
Кабінет Міністрів України
Звернення Черкаської міської ради
Запроваджений у 2015 році механізм горизонтального вирівнювання податкоспроможності місцевих бюджетів, який передбачає вилучення у вигляді реверсної дотації коштів до державного бюджету з місцевих бюджетів, що забезпечили рівень надходжень окремих податків у розрахунку на 1 жителя вищий, ніж у середньому по Україні, не стимулює збільшення надходжень до місцевих бюджетів та позбавляє місцеві бюджети значного фінансового ресурсу.
На сьогодні такий фінансовий інструмент потребує перегляду та коригування.
Будь-яке збільшення надходжень до місцевих бюджетів податку на доходи фізичних осіб призводить до збільшення суми передачі реверсної дотації з відповідного місцевого бюджету та зменшення у органів місцевого самоврядування значного ресурсу.
Так обсяг реверсної дотації у м.Черкаси становив у 2018 році – 42,2 млн.грн., у 2019 році – 67,9 млн.грн., у 2020 році - 90,5 млн.грн., у 2021 році - 106 млн.грн., на 2022 рік - 112,5 млн.грн., що на 5,7 відс. більше ніж у 2021 році.
У результаті, реверсна дотація бюджету Черкаської міської територіальної громади становить близько 7 відсотка очікуваних надходжень податку на доходи фізичних осіб.
Реверсна дотація зменшує будь-яку мотивацію місцевої влади залучати інвестиції, збільшувати кількість робочих місць, проводити заходи по легалізації заробітної плати, тому що чим більше робочих місць створено, чим більше сплачується ПДФО, тим більша реверсна дотація з бюджету.
Враховуючи вищевикладене з метою стимулювання місцевих бюджетів до економічного розвитку регіонів та збільшення надходжень податку на доходи фізичних осіб, ми, депутати Черкаської міської ради, звертаємось із проханням:
внести зміни до чинного законодавства в частині горизонтального вирівнювання податкоспроможності місцевих бюджетів та відмінити реверсну дотацію з місцевих бюджетів.
Від імені Черкаської міської ради
Секретар міської ради Юрій ТРЕНКІН