Статус: Чинне. Зі змінами

Внесено зміни рішенням(и):

№ 3-9 від 2021-01-26
№ 6-29 від 2021-06-15
№ 8-23 від 2021-07-29
№ 15-18 від 2021-12-09
№ 16-35 від 2021-12-23













ЧЕРКАСЬКА МІСЬКА РАДА






Друга сесія







РІШЕННЯ













Від

24.12.2020

2-37







м.Черкаси







<









Про затвердження міської програми фінансової підтримки комунальних некомерційних підприємств (закладів охорони здоров’я) Черкаської міської ради на 2021-2023 роки








>









Відповідно до ст.26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», з метою збереження здоров’я населення незалежно від їх віку, статі, соціального статусу, характеру захворювання та подальшого удосконалення роботи в галузі охорони здоров’я, забезпечення конкурентоспроможності закладів охорони здоров’я міста, Черкаська міська рада

ВИРІШИЛА:


1. Затвердити міську програму фінансової підтримки комунальних некомерційних підприємств (закладів охорони здоров’я) Черкаської міської ради на 2021-2023 роки (додається).


2. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію міської ради з питань охорони здоров’я (Тронц Т.В.).












Міський голова





А.В.Бондаренко
















ЗАТВЕРДЖЕНО

рішення Черкаської міської ради

від 24.12.2020 № 2-37


Програма фінансової підтримки комунальних некомерційних

підприємств (закладів охорони здоров’я) Черкаської міської ради

на 2021-2023 роки


  1. Загальні положення

Програма фінансової підтримки комунальних некомерційних підприємств (закладів охорони здоров’я) Черкаської міської ради на 2021-2023 роки (далі – Програма) розроблено на підставі пп. “ґ”, “д” п.3 ч.1 ст.89 Бюджетного кодексу України, Цивільного кодексу України, Господарського кодексу України, законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Основи законодавства України про охорону здоров’я», «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення», «Про захист населення від інфекційних хвороб», та інших нормативних актів з питань охорони здоров’я населення.

Програму створено з метою реалізації державної політики у сфері охорони здоров’я. Доступність, якісність, сучасність, функціональність, ефективність, ресурсна забезпеченість та своєчасність медичної допомоги є основою забезпечення високого рівня здоров’я та покращення якості життя населення.

Програма розповсюджується на суб’єкти господарювання комунальної форми власності, що здійснюють господарську діяльність для задоволення потреб територіальної громади міста Черкаси, засновником яких є Черкаська міська рада, управління якими здійснюється департаментом охорони здоров’я та медичних послуг Черкаської міської ради (далі – департамент). Програма не поширюється на суб’єкти господарювання, засновані міською радою, щодо яких порушено справу про банкрутство, які визнані в установленому порядку банкрутами, які перебувають у стадії ліквідації.

Територіальна громада міста Черкаси в особі Черкаської міської ради є засновником 15 комунальних некомерційних підприємств (далі – КНП), які є закладами охорони здоров’я (далі – ЗОЗ). КНП створені з метою провадження медичної практики, надання медичної допомоги дорослим та дітям, що мешкають на території міста Черкаси, та є неприбутковими організаціями, здійснюють господарську некомерційну діяльність, спрямовану на досягнення соціальних та інших результатів без мети одержання прибутку, а також беруть участь у виконанні державних і місцевих програм у сфері охорони здоров’я.

У Програмі викладено правові, організаційні, економічні та соціальні засади охорони здоров’я в м. Черкаси, метою яких є забезпечення високої працездатності і довголітнього активного життя громадян, усунення факторів, що шкідливо впливають на їх здоров’я, упередження і зниження захворюваності, інвалідності та смертності, а також забезпечення ефективного використання майна комунальної власності територіальної громади міста Черкаси.

Програма є одним із важливих інструментів реалізації положень Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», активізації фінансово-господарської діяльності підприємств з метою покращення обслуговування та умов перебування пацієнтів, забезпечення гідного рівня лікувально-діагностичного процесу, належного санітарно-технічного стану будівель, якісних і безпечних умов праці в ЗОЗ міста. Окрім того використання програмного фінансування заходів Програми забезпечує прозорість бюджетного процесу в соціальній сфері міста.

  1. Паспорт Програми

Паспорт визначає суму коштів, які необхідні для виконання Програми, законодавчої підстави її реалізації, мету, завдання, напрямки діяльності, відповідальних виконавців, результативні показники та інші характеристики Програми, на підставі яких здійснюється контроль за цільовим та ефективним використанням бюджетних коштів і аналіз бюджетної програми.

Паспорт Програми підлягає затвердженню в порядку, визначеному чинним законодавством.


  1. Проблема, на розв’язання якої спрямована Програма

Потреби мешканців міста у наданні медичних послуг задовольняють 15 закладів охорони здоров’я, зокрема: 5 центрів первинної медико-санітарної допомоги, 4 поліклініки, 6 стаціонарних лікарняних закладів.

Заклади охорони здоров’я міста мають господарсько-правовий статус комунальних некомерційних підприємств. Некомерційна господарська діяльність здійснюється суб’єктами господарювання комунального сектору економіки у галузях (видах діяльності), в яких відповідно до ст.12 Господарського кодексу України забороняється підприємництво, на основі рішення відповідного органу місцевого самоврядування. Тобто кошти Національної служби здоров’я України (далі – НСЗУ), державного та місцевого бюджетів залишаються основним джерелом доходів закладів.

Програмою медичних гарантій передбачене відшкодування НСЗУ вартості медичної послуги, наданою ЗОЗ, відповідно до стандартів, клінічних протоколів та адаптованих клінічних настанов, затверджених МОЗ України. При наданні пацієнтам медичних послуг в межах програми медичних гарантій, заклад має забезпечити медичні вироби, витратні матеріали і лікарські засоби, що внесені до Національного переліку основних лікарських засобів. У тариф також включена заробітна плата, харчування (для стаціонарного лікування), робота господарської частини. Згідно з вимогами Бюджетного кодексу, до тарифу не включені витрати на комунальні послуги. Обсяг коштів, виділений державою на реалізацію програми медичних гарантій у 2020 році, для повного забезпечення функціонування закладів виявився недостатнім.

Відповідно до п.3 ч.1 ст.89 Бюджетного кодексу України до видатків, що здійснюються з бюджетів міст обласного значення належать видатки на співфінансування оплати медичних послуг, що надаються в рамках програми державних гарантій медичного обслуговування населення, для покриття вартості комунальних послуг та енергоносіїв комунальних закладів охорони здоров’я, які належать відповідним територіальним громадам, а також місцеві програми розвитку та підтримки комунальних закладів охорони здоров’я, які належать відповідним територіальним громадам.

Механізм укладення договорів з НСЗУ та отримання коштів за надані медичні послуги є досить тривалим і не дає змогу оперативно реагувати на непередбачувані ситуації. Так у 2020 році з міського бюджету для здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню та поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій коронавірусної хвороби (COVID2019), було додатково виділено більше 107 млн. грн. на придбання медикаментів, виробів медичного призначення, медичних виробів спеціального захисту для медичних працівників, обладнання, додаткової заробітної плати для працівників закладів охорони здоров’я міста.

Програма спрямована на забезпечення стійкості та спроможності функціонування закладів охорони здоров’я, засновником яких є територіальна громада міста Черкаси в особі Черкаської міської ради, при наданні медичної допомоги пацієнтам з інфекційними і неінфекційними хворобами.

  1. Мета Програми

Метою Програми є забезпечення сталого функціонування комунальних некомерційних підприємств міста Черкаси, що надають жителям міста Черкаси медичну допомогу та медичні послуги, спрямовані на збереження, поліпшення та відновлення здоров’я населення.


5. Шляхи та способи вирішення проблеми, строки

та етапи виконання Програми

Вирішення проблеми планується шляхом надання КНП фінансової підтримки на безповоротній основі у формі поточних трансфертів комунальним некомерційним підприємствам (установам, організаціям) із застосуванням програмно-цільового методу на покриття (відшкодування) поточних витрат КНП, які виникають в процесі їх господарської діяльності, у разі якщо такі витрати не покриваються доходами підприємства:

1) на співфінансування оплати медичних послуг, що надаються в рамках програми державних гарантій медичного обслуговування населення, для покриття вартості комунальних послуг та енергоносіїв;

2) на забезпечення стійкості та спроможності функціонування закладів охорони здоров’я при наданні медичної допомоги пацієнтам з інфекційними, неінфекційними хворобами і при виникненні іншого характеру непередбачуваних обставин.

Строк виконання програми – 2021-2023 роки.


6. Завдання Програми та заходи для її виконання, обсяги та джерела

фінансування

6.1. Основне завдання Приграми: забезпечення ефективного і якісного здійснення статутної діяльності комунальних некомерційних підприємств, засновником яких є територіальна громада міста Черкаси в особі Черкаської міської ради.

Головний розпорядник бюджетних коштів – департамент охорони здоров’я та медичних послуг Черкаської міської ради.

Відповідальні виконавці: комунальні некомерційні підприємства – заклади охорони здоров’я, засновником яких є Черкаська міська рада.

6.2. Для виконання завдань Програми необхідно здійснення наступних заходів:

1) надання закладами фінансово-економічних розрахунків (обґрунтування) необхідності виділення відповідної фінансової підтримки до департаменту;

2) розгляд направлених матеріалів щодо фінансової підтримки підприємств за рахунок коштів міського бюджету та підготовка проєкту рішення Черкаської міської ради про виділення коштів з міського бюджету;

3) виділення коштів з міського бюджету на фінансову підтримку у формі поточних трансфертів комунальним некомерційним підприємствам (установам, організаціям);

4) забезпечення використання підприємствами (ЗОЗ) виділених коштів у повному обсязі за цільовим призначенням та звітування про досягнуті результати.

6.3. Напрямки використання бюджетних коштів:

Напрямки використання

Орієнтовні обсяги витрат по роках (проект), тис.грн.

2021

2022

2023

разом

1

Співфінансування оплати медичних послуг, що надаються в рамках програми державних гарантій медичного обслуговування населення, для покриття вартості комунальних послуг та енергоносіїв

36743,344

36743,344

36743,344

110230,032

2

Забезпечення стійкості та спроможності функціонування закладів охорони здоров’я при наданні медичної допомоги пацієнтам з інфекційними, неінфекційними хворобами і при виникненні непередбачуваних обставин іншого характеру

115601,949

2128,887

2241,394

119972,230


разом

152345,293

38872,231

38984,738

230202,262


Попередньо врахована потреба закладів на оплату енергоносіїв та комунальних послуг, на придбання засобів індивідуального захисту, на оплату послуг з технічного обслуговування ліфтів, промивання та гідравлічні випробування систем опалення, профілактичне обслуговування каналізаційних мереж, на відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах. В розрахунках не враховані індекси інфляції; тарифи на енергоносії та комунальні послуги враховані станом на серпень 2020 року. Щороку розрахунки підлягають корегуванню на прогнозні індекси інфляції. Протягом дії Програми обсяги витрат можуть бути змінені, виходячи з конкретних завдань, зокрема тих, що не були передбачені попередніми розрахунками, та реальних можливостей міського бюджету.


  1. Контроль за виконанням Програми

Контроль за виконанням Програми здійснюють міська рада, виконавчий комітет міської ради та департамент охорони здоров’я та медичних послуг Черкаської міської ради.

Інформація про виконання Програми в грошовому виразі надається департаментом охорони здоров’я та медичних послуг щоквартально до 20 числа місяця, наступного за звітним періодом в департамент фінансової політики.

Головний розпорядник коштів складає заключний звіт про результати виконання програми на розгляд міської ради з узагальненими висновками про кінцеві результати виконання програми не пізніше ніж у тримісячний строк після закінчення встановленого строку виконання програми.


  1. Очікуваний результат виконання Програми

Виконання Програми дасть можливість:

- забезпечити належний рівень ефективного функціонування системи надання населенню міста доступної і високоякісної медичної допомоги
для збереження, поліпшення та відновлення здоров’я мешканців міста;

- запобігати виникненню та поширенню інфекційних хвороб;

- забезпечити покращення медичного обслуговування населення та діагностики неінфекційних соціально-значущих хвороб;

- здійснювати ефективне і якісне виконання визначеної статутної діяльності підприємств;

- забезпечити раціональне використання і збереження комунального майна.

Показники виконання Програми:

з/п

Показники

Од. вимі-

ру

Джерело

інформації

Показники по роках

2021

2022

2023

1.

витрат






1.1.

Обсяг видатків на фінансову підтримку КНП для покриття (відшкодування) поточних витрат, які виникають в процесі їх господарської діяльності, зокрема:

грн.

міський

бюджет

152 345 293

38 872 231

38 984 738

1.1.1.

для покриття вартості комунальних послуг та енергоносіїв

грн.

міський

бюджет

36 743 344

36 743 344

36 743 344

1.1.2.

для забезпечення сталості та спроможності функціонування закладів охорони здоров’я

грн.

міський

бюджет

115 601 949

2 128 887

2 241 394

1.2.

Кількість закладів

од.

мережа

15

15

15

1.3.

Кількість ліжок у звичайних стаціонарах

од.

наказ про профілізацію

1445

1445

1445

1.4.

Кількість ліжок у денних стаціонарах

од.

наказ про профілізацію

316

316

316

2.

продукту



 

 

 

2.1.

Кількість ліжко-днів у звичайни

стаціонарах

од.

статистична звітність

475212

475212

475212

2.2.

Кількість пролікованих хворих у звичайних стаціонарах

осіб

статистична звітність

49885

49885

49885

2.3.

Кількість пролікованих хворих у денних стаціонарах


осіб

статистична звітність

14109

14109

14109

2.4.

Кількість лікарських відвідувань

од.

статистична звітність

1200802

1200802

1200802

3.

ефективності



 

 

 

3.1.

Завантаженість ліжкового фонду у звичайних стаціонарах

днів

розрахунок

329

329

329

3.2.

Середня тривалість лікування в стаціо

арі одного хворого

днів

розрахунок

9,5

9,5

9,5

3.3.

Середня вартість одного ліжко-дня

грн.

розрахунок

209,10

52,39

52,60

3.4.

Середня вартість одного відвідування

грн.

розрахунок

44,12

11,64

11,65

4.

якості






4.1.

Зниження показника лікарняної летальності

%

статистична звітність

0,5

0,6

0,6

4.2.

Зниження показника перинатальної смертності від нормативного

%

статистична звітність

0,1

0,1

0,1

4.3.

Збільшення показника щеплення для профілактики дифтерії, правця та кашлюка дітей на першому році життя

%

статистична звітність

1,0

2,0

3,0


Фінансове забезпечення здійснюється у межах видатків, затверджених рішенням міської ради про міський бюджет на відповідний рік. Обсяги фінансування та інші показники Програми можуть уточнюватись у процесі виконання з урахуванням реальних можливостей міського бюджету та особливостей статутної діяльності закладів з відповідним відображенням у паспорті Програми без внесення змін до даної Програми.