Статус: Чинне












ЧЕРКАСЬКА МІСЬКА РАДА






Друга сесія







РІШЕННЯ













Від

12.06.2020

2-5927







м.Черкаси







<









Про звернення Черкаської міської ради до Президента України та Кабінету Міністрів України






>









Розглянувши на пленарному засіданні сесії міської ради звернення депутата Зорі Р.С., відповідно до статей 25, 26 Закону України «Про місцеве
самоврядування в Україні», Черкаська міська рада

ВИРІШИЛА:


  1. Підтримати звернення до Президента України та Кабінету Міністрів України стосовно розгляду законопроєкту «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у сфері безпеки експлуатації колісних транспортних засобів відповідно до вимог Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони».


  1. Надіслати звернення до Президента України та Кабінету Міністрів України (додається).





















Міський голова





А.В.Бондаренко






Президенту України

Зеленському В.О.

Кабінету Міністрів України


З В Е Р Н Е Н Н Я


Черкаської міської ради


стосовно розгляду законопроєкту

«Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у сфері безпеки експлуатації колісних транспортних засобів відповідно до вимог Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони»


Міністерство інфраструктури України підготувало законопроєкт «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у сфері безпеки експлуатації колісних транспортних засобів відповідно до вимог Угоди про асоціацію між Україною, з одного боку, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії та їх державами-членами, з іншої сторони».  Даний документ знаходився в процесі громадського обговорення (https://mtu.gov.ua/projects/262/), а наразі перебуває в обговоренні робочої групи. Та норми, які ним передбачені, викликають суттєве занепокоєння та встановлюють корупційні схеми.

Законопроєктом планується змінити:

- повернути скасований у 2011 році техогляд для всіх автомобілів та тракторів;

- пропонується збільшити розмір мінімального штрафу у 10 разів з 340 гривень до 3400 гривень за керування транспортним засобом з порушенням нормативів і технічних приписів;

- пропонується збільшити розмір мінімального штрафу у 10 разів з 340 гривень до 3400 гривен за керування транспортним засобом, що підлягає перевірці на придатність до експлуатації, але своєчасно її не пройшов, а повторне таке порушення буде коштувати 17000 грн.;

- здійснення придорожньої перевірки транспортних засобів на придатність до експлуатації, а саме: посадові особи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань безпеки на наземному транспорті, матимуть змогу зупиняти транспортні засоби та вимагати для перевірки: посвідчення водія, реєстраційний документ на транспортний засіб, свідоцтво про придатність транспортного засобу до експлуатації, страховий поліс (сертифікат) про укладення договору обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів, свідоцтво про професійну компетентність водія або кваліфікаційну картку водія, протокол перевірки та адаптації тахографа та/або обмежувача швидкості, картку водія до цифрового тахографа, заповнені тахокарти за поточний день та попередні 28 календарних днів, або роздруківку даних роботи тахографа у разі обладнання транспортного засобу цифровим тахографом, документи на вантаж, передбачені законодавством, дозвіл на участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, якщо наявність у водія таких документів передбачено законодавством;

- у разі незгоди водія транспортного засобу на проведення придорожньої перевірки транспортного засобу на придатність до експлуатації скасовується техогляд (документ на придатність) та за невиконання законних вимог посадових осіб, а також створення перешкод для виконання покладених на них обов’язків тягне за собою накладення штрафу в розмірі від 17000 до 34000 грн. (ст. 18852 КУпАП);

- під час початкової придорожньої перевірки транспортного засобу на придатність до експлуатації посадова особа органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань безпеки на наземному транспорті проводить візуальну оцінку стану транспортного засобу;

- функції з контролю за професійною діяльністю акредитованих надавачів послуг  Мінінфраструктури пропонує надати новоствореному Бюро з безпеки експлуатації колісних транспортних засобів.

Отже, лише декількома вище переліченими нововеденнями, які ніби вимагає Угода про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони, представники Мінінфраструктури вирішили повернути на українські дороги славнозвісне ГАІ у вигляді посадових осіб (експертів) Мінінфраструктури, які зобов’язані тим же Законопроєктом перевіряти не менше ніж 5% автомобілів, що зареєстровані в Україні. При цьому, це будуть настільки експерти, що за допомогою візуального огляду зможуть визначити чи справний транспортний засіб, чи ні. А якщо врахувати, що в КУпАП  планується внести зміни і змінити слова «стандарти» на «нормативи і технічні приписи» то, для прикладу, експлуатація автомобіля з пошкодженим лакофарбовим покриттям ЗАБОРОНЕНА. А отже з урахуванням мінімального штрафу 3400 грн. – закон відчинить ворота МЕГАКОРУПЦІЇ!!!!

Прикриваючися Угодою про асоціацію українські «схемщики» намагаються перевершити увесь цивілізований світ. Подібних умов немає у жодній країні Європи.


Тому вимагаємо ВИКЛЮЧИТИ із Законопроєкту пункти, які приховують корупційну складову: 

у вигляді здійснення придорожньої перевірки транспортних засобів на придатність до експлуатації; 

виключити норму з контролю за професійною діяльністю акредитованих надавачів послуг  через Бюро з безпеки експлуатації колісних транспортних засобів, яке прямо порушує Конституцію України та Закон України «Про захист економічної конкуренції»; прямий або непрямий примус суб’єктів господарювання до вступу в асоціації, концерни, міжгалузеві, регіональні чи інші форми об’єднань або здійснення узгоджених дій концентрації суб’єктів господарювання в інших формах є грубим порушення антимонопольного законодавства;

виключити норми, що передбачають збільшення штрафних санкцій у 10 разів.


Від імені Черкаської міської ради


Міський голова





А.В. Бондаренко